Instrukcje sprawdzenia, naprawy i wysyłki do serwisu

OKREŚL SAMODZIELNIE PRZYCZYNĘ NIESPRAWNOŚCI URZĄDZENIA; oceń osobno sprawność pompy i sprawność materaca. Jeśli nie poradziłeś sobie samodzielnie określ model posiadanego urządzenia i skorzystaj z telefonicznej pomocy konsultanta: 502 388 450.

zdejmij pacjenta z materaca. 
a/ materace pęcherzykowe:
Wypełnij materac powietrzem (np. poprzez zastosowanie trybu statycznego lub opcji max. wypełnienia na panelu pompy lub użycie zwykłej pompki). Odłącz go od pompy i szczelnie zatkaj wloty powietrza do materaca- przewody powietrza (możesz użyć ołówków drewnianych). Sprawdź czy z materaca nie uchodzi powietrze (możesz położyć na nim kilka książek). Jeżeli z materaca nie ulatuje powietrze to jego twardość po upływie kilku minut nie powinna w sposób istotny się zmniejszać, z materacy z systemem AIR (model 30) zawsze wydostaje się niewielka ilość powietrza, ale dopiero nagły spadek ciśnienia wraz z odgłosem syczenia wskazuje nieszczelność. W zlokalizowaniu rozszczelnienia mogą pomóc ciemne przebarwienia na jego powłoce, powstałe na skutek wypływu powietrza.
Naprawa materaca pęcherzykowego z PCV
Jeżeli z materaca uchodzi powietrze to znajdź miejsca nieszczelności.
Do materaca dołączony jest zestaw naprawczy, w skład którego wchodzą; klej i dwie łatki.
Służy on do samodzielnego naprawiania uszkodzeń powierzchni materaca powodujących jego nieszczelność.
• uszkodzenia na gładkich powierzchniach zaklej używając łatek, przyklej je tak by zakrywały otwór z około 4 mm okładem.
• uszkodzenia na obrzeżach pęcherzyków (pojedynczych komórek materaca), które zlokalizowane są bezpośrednio w miejscu łączenia górnej i dolnej powłoki materaca (miejscach zgrzewania), należy kleić „od środka”. Nanieś małą ilość kleju (np. za pomocą wykałaczki) na wewnętrzną powierzchnię uszkodzonej okolicy materaca (włożyć do środka klej) tak by po złączeniu i dociśnięciu obu warstw ze sobą klej połączył je szczelnie z około 4 mm okładem.
• kleić należy smarując obie łączone powierzchnie. Przed ich połączeniem trzeba poczekać ok. 90s., następnie silnie je ze sobą ścisnąć i odczekać około 20 min. Ponownie napełnij materac powietrzem.
• stosuj wyłącznie klej dołączony do materaca, ponieważ jego skład gwarantuje trwałe połączenie.
Uwaga; materace pęcherzykowe PCV są materacami profilaktycznymi przeznaczonymi wyłącznie do opieki krótkoterminowej. Materiał, z którego materace są wykonane „starzeje się” i łatwo go uszkodzić np. wysoką temperaturą lub środkami chemicznymi (dezynfekcja). Porównując elastyczność wyłogów z leżyskiem materaca można samodzielnie skontrolować stan materiału. Materac należy wymienić na nowy jeżeli jakiś jego odcinek jest bardziej sztywny od innej części materaca. W takim przypadku proponujemy skorzystanie z naszego programu wymiany i zakup materaca wykonanego z PUR.
Naprawa materaca pęcherzykowego z PUR
ewentualne uszkodzenie mechaniczne powłoki może być naprawione jedynie w serwisie centralnym.
b/ materac prostokomorowy:
Wypełnij materac powietrzem (można użyć pompki rowerowej), następnie szczelnie zatkaj wloty powietrza do materaca (przewody powietrza). Przewody powietrza możesz zatkać szybkozłączką transportową lub jeśli materac jej nie posiada użyj zwykłych, drewnianych ołówków. Jeżeli twardość materaca, po upływie kilku minut, nie zmniejsza się istotnie - materac jest szczelny (z materacy z mikrootworami /system AIR/ zawsze wydostaje się niewielka ilość powietrza). Jeżeli materac jest nieszczelny to poszukaj miejsca, z którego uchodzi powietrze. W pierwszym etapie sprawdź wszystkie połączenia w materacu (zawór CPR, szybkozłączka, połączenia poszczególnych komór, przewody powietrza). Jeżeli połączenia są szczelne sprawdź po kolei szczelność pojedynczych komór. Odłącz kolejno każdą komorę od materaca i osobno napompuj sprawdzając jej szczelność.
Naprawa materaca z PUR;
Po ustaleniu, który element jest nieszczelny zalecamy zamówienie nowego w naszym dziale handlowym i dokonanie jego samodzielnej wymiany. Można u nas kupić każdy element materaca. Wysyłka do użytkownika, wykonywana jest natychmiast za pośrednictwem firmy kurierskiej.
Ewentualne uszkodzenie mechaniczne powłoki może być naprawione jedynie w serwisie centralnym.
Jeśli potwierdzisz szczelność materaca a nadal występuje alarm ciśnienia w pompie, patrz instrukcje pompy odnośnie alarmów.
W przypadku niemożności usunięcia ww przyczyn skontaktuj się z naszym serwisem, odczytaj wpisany typ posiadanego urządzenia i skorzystaj z telefonicznej pomocy, serwis Revita tel. 50 23 88 450.Wysłanie sprzętu do serwisu,
uwaga: przed wysłaniem sprzętu do serwisu skonsultuj się z naszym doradcą pod nr tel. 50 23 88 450 lub 94 34 35 680 pomożemy Ci ograniczyć koszty i czas wysyłki. Starannie wyczyść, wysusz i złóż dokładnie sprzęt. Spakuj produkt do trwałego, mocnego kartonu. Zabezpiecz sprzęt przed przesuwaniem się aby uniknąć jego uszkodzenia w transporcie. Włóż do środka tę instrukcję wraz z dowodem zakupu, dołącz swój numer telefonu, pod którym będziemy mogli wyjaśnić ewentualne wątpliwości oraz opisz rodzaj uszkodzenia. Zabezpiecz szczelnie karton za pomocą taśmy samoprzylepnej lub sznura. Zamów kuriera UPS, www.ups.com    tel. 22 53 40 000 wyłącznie usługa SAVER, na koszt odbiorcy, Revita numer klienta 0W228X.
Jeśli ustalenia nie były inne to zadzwoń pod nr. tel. 22 53 40 000 i zamów transport paczki do:
REVITA. PODAMIROWO 30. 76-031 Mścice.
Czekaj na odbiór przesyłki.
Zalecamy realizowanie wysyłki w pierwszych dniach tygodnia co gwarantuje zwrot przed weekendem.
Uwaga: Brudny sprzęt, ze względów epidemiologicznych, zostanie zwrócony nadawcy na jego koszt.
Jeżeli masz problem skontaktuj się z nami telefonicznie 94_34 38 317.
Naprawa wykonywana jest natychmiast a sprzęt bezzwłocznie odsyłany jest do użytkownika za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS.
sprawdzić stan techniczny instalacji elektrycznej w budynku, wtyk i kabel sieciowy pompy. Włącz pompę do sieci i sprawdź wypływ powietrza z miejsca podłączenia z materacem (jeśli nie pracuje- sprawdź bezpieczniki). Co kilka minut wypływ powietrza powinien zmieniać kanał ujścia. Możesz wykorzystać przewody powietrzne łączące pompę z materacem. W tym celu odmontuj je od materaca i umieść w szklance z wodą. Po włączeniu pompy powinno z nich wydostawać się kolejno powietrze pompowane przez pompę. Jeśli praca pompy różni się od dotychczasowej i pompa nie jest w stanie napompować sprawnego materaca to sprawdź czystość jej filtrów.
Wystąpienie alarmu w pompie – spróbuj zidentyfikować przyczynę:
a/ sprawdź szczelność materaca i połączeń,
b/ sprawdź czy po odłączeniu opcjonalnego filtra powietrza pompa pracuje normalnieWymiana zewnętrznego filtra powietrza przeciwtłuszczowego lub antybakteryjnego.
Powietrze zasysane przez pompę jest oczyszczane przez zewnętrzny, wymienny filtr zasysanego powietrza:
      a/ w kapsule zielonej filtr przeciwtłuszczowy (wyposażenie standardowe),
lub b/ w kapsule bezbarwnej filtr antybakteryjny (wyposażenie opcjonalne).
Filtr znajduje się na obudowie pompy. Jego nowa, czysta membrana jest koloru śnieżnobiałego.
W trakcie użytkowania pompy kolor membrany będzie się zmieniał na coraz bardziej intensywny np. szary
(zależy to od stopnia zanieczyszczenia lokalnego powietrza). W przypadku bardzo intensywnego zanieczyszczenia filtra (widoczna warstwa zabrudzenia) dla zagwarantowania dalszej sprawności pompy należy wymienić filtr
na nowy. Czynność polega na zsunięciu filtra z elementu, na którym jest on zamocowany oraz nałożenia nowego filtra. Filtry są stale dostępne w naszym serwisie.
 image029image031
Pompa nie działa, sprawdź:
a/ stan techniczny instalacji elektrycznej w budynku,
b/ poprawność połączenia pompy za pomocą wtyczki na kablu pompy z siecią energetyczną (230V/50Hz),
c/ stan zielonego włącznika / wyłącznika pompy znajdującego się na prawej ściance pompy.
Włączenie zasygnalizowane jest zapaleniem się zielonej lampki w przełączniku. Brak oświetlenia zielonej lampki może wskazywać uszkodzenie jej diody sygnalizacyjnej a nie musi oznaczać niezałączenia pompy,
d/ po odłączeniu od zasilania sprawdź stan wtyczki.Brak zasilania,
w przypadku braku zasilania pompy, ciśnienie w materacu stopniowo spadnie do zera.
Pozostawienie pacjenta na niewypełnionym powietrzem materacu może spowodować całkowitą utratę funkcji przeciwodleżynowej i opadnięcie pacjenta na materac spodni – reaguj bezzwłocznie.W przypadku niemożności usunięcia ww przyczyn, jak również uszkodzenia pompy lub innej awarii czy nietypowego zachowania pompy skontaktuj się z naszym serwisem, odczytaj wpisany typ posiadanego urządzenia i skorzystaj z telefonicznej pomocy, serwis Revita tel. 50 23 88 450.Wysłanie sprzętu do serwisu,
uwaga: przed wysłaniem sprzętu do serwisu skonsultuj się z naszym doradcą pod nr tel. 50 23 88 450 lub 94 34 35 680 pomożemy Ci ograniczyć koszty i czas wysyłki. Starannie wyczyść, wysusz i złóż dokładnie sprzęt. Spakuj produkt do trwałego, mocnego kartonu. Zabezpiecz sprzęt przed przesuwaniem się aby uniknąć jego uszkodzenia w transporcie. Włóż do środka tę instrukcję wraz z dowodem zakupu, dołącz swój numer telefonu, pod którym będziemy mogli wyjaśnić ewentualne wątpliwości oraz opisz rodzaj uszkodzenia. Zabezpiecz szczelnie karton za pomocą taśmy samoprzylepnej lub sznura. Zamów kuriera UPS, www.ups.com    tel. 22 53 40 000 wyłącznie usługa SAVER, na koszt odbiorcy, Revita numer klienta 0W228X.
Jeśli ustalenia nie były inne to zadzwoń pod nr. tel. 22 53 40 000 i zamów transport paczki do:
REVITA. PODAMIROWO 30. 76-031 Mścice.
Czekaj na odbiór przesyłki.
Zalecamy realizowanie wysyłki w pierwszych dniach tygodnia co gwarantuje zwrot przed weekendem.
Uwaga: Brudny sprzęt, ze względów epidemiologicznych, zostanie zwrócony nadawcy na jego koszt.
Jeżeli masz problem skontaktuj się z nami telefonicznie 94_34 38 317.
Naprawa wykonywana jest natychmiast a sprzęt bezzwłocznie odsyłany jest do użytkownika za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS.